Nemrég valaki, akit segítettem, nem
tartotta be az ígéreteit, ezzel jelentős anyagi hátrányba hozva.
Haragos lettem.
Most pedig ismét arra tanít a Bhagavad-Gíta, ha valamit teszek, akkor azt mások érdekében
tegyem, ne önzésből, és ne azért, mert számítok a cselekedetem eredményére...
Az már felmerült bennem, hogy
korábbi hibáimat kapom vissza az élettől az ő cselekedeteivel - de csak most
esett le, hogy nincs miért fájjon, hogy a jószándékomat kihasználta, hogyha
önzetlen volt a segíteni akarás...
Pontosabban, hogy ha zavar a
viselkedése, akkor nem voltam önzetlen, mikor segítettem.
Tehát el kell engednem minden
indulatot, mondhatni meg kell bocsátanom neki a nekem okozott hátrányért -
amelyet egyúttal leckeként kell elkönyvelnem.
És nem a kézenfekvő következtetés
leckéjeként - "soha többet nem segítek senkinek, és nem bízom meg
senkiben" -, hanem az önzetlenség, a szolgálat leckéjeként.
Azt hiszem, ráéreztem, miért nem
tudom elfogadni a Védikus filozófia tanait. Legalábbis egyben, "úgy, ahogy
van".
Amit ír az érzelmektől való
mentesség eléréséről - ahogyan ezt kívánatos célként megfogalmazza...
"...
Ötödik fejezet
Karma-yoga - cselekvés a Krsna-tudatban
(...)
20. vers
Aki nem örvendezik, ha valami kellemes éri, s nem búsul a
kellemetlenen, kinek értelme rendületlen; megtéveszthetetlen
és jártas az Istenről szóló tudományban, az már
megállapodott a Transzcendensben.
..."
És ahogy megfogalmazza a "Legfelsőbb odaadó
szolgálatát"...
Túl...
A keresztény megközelítésben is pontosan azt nem tudtam
elfogadni, hogy egy olyan hiper-szuper Létező, mint Isten, olyan kicsinyes és
kiábrándítóan emberi ostobaságokkal lenne elfoglalva, mint hogy "szolgákat
teremt"...
Hogy olyan volna, akit az tesz boldoggá, hogy teremtek egy marék hangyát, akik majd "imádnak, mint istenüket"...
Hogy olyan volna, akit az tesz boldoggá, hogy teremtek egy marék hangyát, akik majd "imádnak, mint istenüket"...
Nem áll összhangban azzal a képpel, hogy Ő a jók Legjobbika,
a bölcsek Legbölcsebbike, a szeretők közt maga a Szeretet...
Nem illeszkedik azzal a képpel, hogy Ő az Egy-ség, hogy
Minden, és Mindenki Egy, hogy az Ember Isten fia, akiben maga Isten lakik...
Úgy esetleg összeegyeztethető, ha az odaadó szolgálatot, amelyet egy másik lénynek teszek, Istennek - pontosabban Isten azon részének szentelek, amely abban a lényben lakik...
Ez megfelelne az Egy-ség, és az Istenség szolgálata gondolatának is, és az odaadó cselekvésének is.
Úgy esetleg összeegyeztethető, ha az odaadó szolgálatot, amelyet egy másik lénynek teszek, Istennek - pontosabban Isten azon részének szentelek, amely abban a lényben lakik...
Ez megfelelne az Egy-ség, és az Istenség szolgálata gondolatának is, és az odaadó cselekvésének is.
Ez lehet a helyes értelmezés...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Írj! Hogy tudjam, mit gondolsz Te! ;)