2012. november 9., péntek

Kérjétek...



Egy kellemetlen helyzetbe kerültem, melyből nem látszik jó kiút.

Pontosabban...

Valaki káromra van, s nem tudtam dönteni, miként is viszonyuljak hozzá. Asszertív legyek - "ne hagyjam magam" -, vagy megbocsátó-elfogadó - ismét...

Feltettem a kérdést az "Univerzumnak", "Istennek" - kinek hogy tetszik -, és kaptam is két választ még aznap, amelyek azonban inkább biztatásként szolgáltak, mint a konkrét helyzetre adott utalásként.

Tegnap meg is fogalmaztam, hogy "oké-oké - de nem értem, mit kéne tennem, még mindig..."

És lám - mit találok ma...?

Egy a Szcientológusok által L.Ron Hubbard-nak tulajdonított idézetet, amely emlékeim (és a valóság) szerint eredetileg bibliai idézet.

Átvillant rajtam a kíváncsiság, hogy rosszul tudom-e, amit tudok, és rákerestem az idézetre a bibliában.


Lukács 6:27-36 (6:31)

"…Szeressétek ellenségeiteket, jól tegyetek azokkal, akik titeket gyűlölnek, áldjátok azokat, akik titeket átkoznak, és imádkozzatok azokért, akik titeket háborgatnak. 
Aki egyik orcádat megüti, fordítsd néki a másikat is; és attól, aki felső ruhádat elveszi, ne vond meg alsó ruhádat se. 
Mindennek pedig, aki tőled kér, adj; és attól, aki elveszi a tiédet, ne kérd vissza. 
És amint akarjátok, hogy az emberek veletek cselekedjenek, ti is akképpen cselekedjetek azokkal.
Mert ha csak azokat szeretitek, akik titeket szeretnek, mi jutalmatok van? 
Hiszen a bűnösök is szeretik azokat, akik őket szeretik. 
És ha csak azokkal tesztek jól, aki veletek jól tesznek, mi jutalmatok van? 
Hiszen a bűnösök is ugyanazt cselekszik. 
És ha csak azoknak adtok kölcsönt, akiktől reménylitek, hogy visszakapjátok, mi jutalmatok van? 
Hiszen a bűnösök is adnak kölcsönt a bűnösöknek, hogy ugyanannyit kapjanak vissza. 
Hanem szeressétek ellenségeiteket, és jól tegyetek, és adjatok kölcsönt, semmit érte nem várván; és a ti jutalmatok sok lesz, és ama Magasságos Istennek fiai lesztek: mert Ő jóltevő a háládatlanokkal és gonoszokkal.
Legyetek azért irgalmasok, amint a ti Atyátok is irgalmas."


Érdekes, hogy ez alapvetésem az életben - legalábbis eddig mindig ez volt a meggyőződésem, és hangoztattam is ezt - most pedig a tanácstalanság óráján úgy kellett emlékeztetni rá...


De most úgy érzem - megkaptam a választ.

:)






Köszönöm, Uram...! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Írj! Hogy tudjam, mit gondolsz Te! ;)