2016. augusztus 7., vasárnap

Rika





Az Utolsó Határ

Bőröm börtönéből csak nézlek. Titok, ki vagy.
Csak nézlek, és vágyom ismerni Őt,
A Nőt, ki odaátról visszanéz. Téged.
S e vágy mindegyre éget-kínoz.
Míg végül fellázad bennem a férfi;
Ezt ésszel tán fel sem lehet érni –,
Végül kijátszok minden szabályt, s így,
Most 
Érintelek. 
Ó nem Téged – csak határod,
Az őrt álló bőrt –, s ha bánod,
Esdeklem, bocsásd meg gyengeségem!
Ember vagyok csak – egy érem
Egyik oldala. Egész – s mégsem.
Csaltam – szégyen, vagy sem, így van!
Ostoba dolog!
Tudom, más feleennyit sem forog a témán,
Tovább lép – bénán csak bennem forr az a perc,
Mikor sisteregve szünt meg a távol,
Korábban lehettünk bárhol a skálán -
Jó ismerős”, „barát” - ki számolna
Értéket rá?! Ám érzésre ennyire mégsem közel tán,
S Lám...

Kértelek, s Te adtál.
Gyenge voltam, és mohó.
A rácshoz léptem, s egy percre elfeledtem,
Rab vagyok.
S hogy hagyod – elveszni a Távolt –,
Percnyi ajándék csupán.
Én kinyúltam Feléd, ügyetlenül, sután.
Megriasztott a rég várt pillanat,
Mikor nincs álarc, nincs szerep – csak a szereplő marad,
Megriasztott – nincs már több maszk, se smink,
Se jótékony homály.
Csak Te vagy ott, és én.
Bőrünk a kettős határ,
Az Utolsó,
A Végső.
És Ő,
A Rab,
Ki bennem óvatos-óvatlanul
A rácsok közt Feléd kinyúl –
E rab reszket, mert rácsodhoz ér ő,
Keze alatt a bőröd – s az érintés értő,
Hisz érzéke éles, mint egy csupasz ideg.
Egy percet kapott – hogy forró, vagy hideg...!?
Megmondaná, de nem tudja.
A rácsok mögött viharként tombolva
Rázza, tépi láncát,
Míg bőrödön két keze lejti finom táncát.
Hisz nem elveszek, csak adok! –
Még ha szavaim csak dadogva is szólnak,
E néma tánc ékesen beszél
E rabról.
S vágyáról, hogy értsen,
Hogy lásson – érezzen egészen.
Mert hiába távolság, mert hiába e rácsok –
A Nőt látja rezdülni Benned – Aki Vagy,
S ki előtt A Férfi hódol, 
Legyen bár csak holmi rab...












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Írj! Hogy tudjam, mit gondolsz Te! ;)