2023. március 29., szerda

A könnyeket el kell sírnunk...

 "...azt észreveszed, amit én tettem értünk?! Érted...?!"


Megvádoltak, hogy "csak a negatívat" veszem észre.

...

Vagy csak: "észreveszem".

És végül elutasítom. Annak ellenére, hogy ezzel elutasítom a sok jót is.


A kezed, az ölelésed melegét.
A füstölőid otthonillatát.
A rended törődésnyomait.
A főztöd otthonízét.
A hazavárást.
Az együttálmodást.
...


Azt hiszed (pontosabban azt vágod a fejemhez), hogy milyen könnyen kidobok mindent - biztos sosem számított valójában.


Mondanám, hogy mennyire "nem könnyen" - de úgy érzem, minek... Hiszen úgysem hiszel nekem.*

De - mindegy is. Nem...?

Hiszen, ha valaki valóban kíváncsi a másikra, akkor azzal foglalkozik, amilyen - nem megmondja, milyen legyen.
Akkor meghallgatja - és nem megkérdőjelezi.
Akkor kéri - és nem számonkéri.

Te nem kíváncsi vagy arra, hogy érzem magam, hanem eldöntöd, hogy "sosem számított valójában".

Vicces ez a "tükör-dolog" - sokszor eszembe jutott az utóbbi időben.
Mikor úgy éreztem, feszülsz valamin (esetleg veszekszel is miatta), de mintha épp azt fedeztem volna fel benned...

Ez is valami ilyesmi - eldöntöd, hogy nekem sosem számított, és ezzel kifejezed, hogy nem számít a valóság, ami tényleg bennem van...

Tudom, persze, hogy nem szándékos. Sőt. Aligha tudatos.

Mégsem fáj kevésbé.

Mert semmibe veszi, hogy nekem is fáj.
Minden.

Fájnak az autók - mert téged juttatnak eszembe. A "világgá menéseinket".

Fájnak a virágok, amiket együtt csodáltunk, amik körül annyit túrtuk a földet együtt.

Fájnak a virágzó fák, amiket mindig megcsodáltál.

Fájnak a tipegők, mert a tieid egy kicsit az enyémek is lettek.

Fáj az idő, ami a vacsoraidőnk volt.

Meg az esti meséé.

Fáj a hideg, mert nem csak kívülről fagyaszt.


"Nekem könnyű..."



Milyen szerencsém van.





*Vajon ez is egy gyerekkori sebhelyet rejt...? Ez az élmény - "úgysem hiszel nekem"...?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Írj! Hogy tudjam, mit gondolsz Te! ;)