2015. május 25., hétfő

Agyameldobom, avagy ne láss túl az orrodnál!


Nemrég megjelent egy cikk a HVG.hu-n, hogy a Google az Androidba gyárilag ujjlenyomat-olvasó funkciót épít...

A cikk címe: "Erre vártunk rég..."

Na most, tisztában vagyok vele, hogy velem van a baj!

Paranoiás vagyok! Ezt előre leszögezem!

Mégis sírva tudnék fakadni!


Értem én, hogy amit a marketingesek harsognak, hogy "nem kell majd bajlódnod a jelszavaiddal", meg "ha ellopják a telefonod", és ehhez hasonló egyéb remek érvek mennyire szuperek tényleg!

Hiszen olyan nagy vesződség a jelszó begépelése...


Kérdem én azonban, az senkinek nem jut eszébe, hogy egy mobilrendszeren futó alkalmazásba - gyárilag, azaz kötelezően - telepített ujjlenyomat-olvasó mit jelent a személyiségi jogainkra nézve...?

Eddig az ujjlenyomataink csak akkor kerültek hivatalos szervek rendszereibe, adatbázisaiba, ha valami rossz fát tettünk a tűzre.


Ha azonban a mobiljaink alapeleme lesz az ujjlenyomatunk digitalizálása, akkor telefonálni kénytelen lényként önként járulunk hozzá, hogy világméretű nyilvántartásba vegyenek.

Tételezzük fel, megtudok valamit, amit A Nagytestvér szerint nem kellett volna!

És menekülök, mert nem hiszik el, hogy "kisdobosbecsületszavamranemmondomelsenkinek"...

Úgy vannak vele, hogy az embereknek ritkán jut eszükbe hat láb mélyen csevegni egy kávé mellett, lennék kedves ezért ennyivel a talajszint alá költözni... Mondjuk, örökre.

Tehát futok az életemért.

A térfigyelő kamerák elől bujkálni még csak-csak sikerül - még nincsenek mindenhol.

Nem ma néztem meg életem első kémes filmjét, persze, hogy a mobilom már rég eldobtam...

Vennék is helyette másikat - csakhogy mindegyik alapszoftvere bírja a fent dicsért remek funkciókönnyítő alkalmazást - amely az első alkalommal, hogy megérintem a képernyőt - Jól van na! Csak anyámnak, vagy a szerelmemnek akartam szólni, hogy élek, és jól vagyok (még)! -, azonnal szkenneli az ujjlenyomatom, és már küldi is a jelet az Ech elon rendszerébe.

Vagyis végképp egy üvegfalú labirintus szánalmas patkányaként futkoshatunk majd - és csak abban bízhatunk, hogy "a jófiúk" mindig jófiúk maradnak - vagy mi maradunk mindig jófiúk a szemükben...


Hurrá! Ünnepeljünk!

Nem kell többé vacakolnunk a jelszavaink begépelésével!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Írj! Hogy tudjam, mit gondolsz Te! ;)