2016. szeptember 29., csütörtök

"...bárhol is tartok..."





"...Már nem gondolom magamról, hogy selejtes és tökéletlen vagyok, mert bárhol is tartok az életben, tudom, hogy úgy tökéletes, ahogy van..."



Érdekes, a minap ekörül forgolódtam én is.

Egyik mentorom az elengedésre int mindig - hát az életemmel kapcsolatos ideáimat igyekszem tán épp elengedni.
Új embereket ismerek meg - olyanokat, akik fontosakká lehetnek nekem. És találkozom régenlátottakkal, akik fontosakká lettek.

És óhatatlanul is megfogalmazta az egóm, hogy milyennek láthatnak kívülről ők...?

A válaszom e kérdésre önmagam vagyok. Önmagam felvállalása, az azonosulás önmagammal. Azzal, aki vagyok. Itt, most.

Eddig még sosem gondoltam erre, de...
A keleti bölcsek jellemzően tartózkodnak az anyagi javak birtoklásától. Figyelmüket a belső fejlődésüknek, a körülöttük lévő világ mind teljesebb megértésének szentelik.
Nekem pedig van egy képem, ami egy ideje mindig feldereng előttem, mikor meditálok. Egy barlang falát látom, a földön ülök, előttem mécses, vagy gyertya. Meditálok.

És ha jobban megnézem azt, aki ma vagyok, azt mondom - vándor vagyok az Élet Útján, minden vagyonom a gúnyám, tarisznyámban csak a mai napra való élelem lapul. A holnapot ma formálom, a holnapi ebédért ma dolgozom meg, fedelem a csillagos égbolt, tükröm a patak vize... :)

"Sapkám a Hold, fésűm a Szél..."

Sokat gondolkodtam rajta, miért lógok ki a környezetemből, a modern világból, ahol emberek súlyos pénzeket áldoznak, hogy márkás tárgyakat birtokoljanak, ahol a társadalmi státuszt tárgyakkal és tárgyak stílusával fejezik ki.
Miért nem érdekeltek sosem az anyagiak. Miért kell külön energiát szentelnem, hogy figyelmes legyek a külsőségekre, és igyekezzek megfelelni holmi elvárásoknak, ha már olyan területen találtam meg a hivatásom eszközeit, amelyen bizony erre is figyelnem kell.

Talán az a kép a barlanggal, egy korábbi életből dereng át...?

Talán az értékrendem már elbillent a lelki dolgok felé - és ebben a születésben a választott út bejárásához némileg visszalépést jelent a külsőségekkel kapcsolatos megfelelési vágy?






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Írj! Hogy tudjam, mit gondolsz Te! ;)