2010. november 21., vasárnap

Hazaszeretet

Haza.

E szó mit jelent ma az embereknek?

Mit érzel, mikor azt mondod - "Hazám"...?


"Hazám."

Halk nyáresti szellő sóhaja hallik.
Anyák, s apák dolgos keze nyomát látni mindenben.
Zizegő kalászos tenger a határban, gyümölcsökkel terhes fák, s melegen összebújó otthonok.
Áldást kérő imák hangja, harangok zengő dala csengő-bongó távoli hang.
Melegség itt, a szívem táján - mert érzem, itthon vagyok.


Haza. A Haza - a "hon". Ha messziről nézem, "Ott", ahol "honos vagyok" - "ott-hon vagyok".
Haza. Ha büszkén tekintek körbe, azt mondom "Ez itt az én Hazám - itt-hon vagyok."



A "Haza" számomra elsősorban a Múlt - a családomé, az őseimé, azoké az embereké, akiknek köszönhetően ma az vagyok, aki - akiknek köszönhetően ma itt vagyok.


A "Haza" számomra történelem, legenda, monda...

S talán mese és álom is.

A "Haza" számomra a Jövendő - mindaz, mit még megtehetek, mit építek, s alkothatok.

Emlékei az életemnek, az én-tudatomnak, mint ahogy a fák gyümölcsei egy nyár édes emlékei.


A "Hazám" számomra a látható szépség, az ízlelhető-szagolható finomság, a tapintható, hallható világ, a mosolyok, nevetések, a boldog pillantok emléke, a barátok, rokonok és rokonlelkek otthona.

http://www.youtube.com/watch?v=3rAjhi-XunM

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Írj! Hogy tudjam, mit gondolsz Te! ;)