2011. július 3., vasárnap

Álomfejtő kerestetik - avagy: Üzenet?



Ma reggel - vagyis inkább hajnaltól csak félálomban forgolódtam. Jó volt. Illetve kényelmetlen volt, de az álmok mezsgyéjén jártam. Azt hiszem fél éjszaka biztosan álmodtam - úgy értem, olyan felszínesen aludtam, hogy tudatában voltam az álmaimnak...

Aki ismer, tudja, hogy ez nálam meglehetősen ritka. Úgy alszom általában, mint a kő.
(Érdekes. Vajon honnan ez a szókép, hogy "alzik, mint a kő"? Talán a régiek tudtak valamit a kövekről, amire mi már nem emlékszünk...?)

Félálomban, úton az ébredés felé volt egy idegennek hatóan tiszta, éles, határozott késztetésem, hogy ezt mindenképpen jegyezzem meg...

Nem másolom ide az egész álmot. A kerettörténete a munkámhoz kötődött, de a lényeg az utolsó pár pillanat élménye volt:

"...fennhangon mondtam, hogy elmesélek egy történetet, hogy segítsen dönteni. Valamiért beszéltem és közben rajzoltam a falra amit mondok, vagy csak rajzoltam nem tudom. De minden szót lerajzoltam, és nem úgy, ahogy most rajzolnék – komplett képek, motívumok születtek a ceruzám hegye alatt, színesek. Minden szó külön motívum. Magam is értetlenül, és ámulattal lestem. Az egyik szócska – egy mert talán -, ami egy kerek virágmotívum volt, miután lerajzoltam úgy mozgott, ahogy egy buborék a pohár fenekén. Picit arrébb ment – mintha elszakadt volna az egyébként összeérő, egymáshoz tapadó többi szótól – és ahogy elszakadt, mint egy buborék, felfelé indult, alig pár centi után pedig egyszerűen kipukkadt .
Néztem, és nevettem, mintha valami régóta próbált dolog sikerült volna, vagy csodát láttam volna – közben tudtam, hogy a tulajdonosokat megnyertem, és valahol épp megdicsértek Zolinak. Öröm és nyugalom szállt meg, Aztán félig felébredtem – pontosabba totál félkómában, nem is tudtam gondolkodni, csak derengett, hogy álmodtam, és tudtam, hogy még nem ébredtem fel teljesen, megjelent egy erős, határozott késztetés, hogy „Ezt írd le! Írd már le, ez fontos! Írd le te szerencsétlen!”
Írni kezdtem, az agyamon mintha köd ült volna – csak mostanra tisztult ki – már ébren vagyok.

2011.07.03. 8:48"


Álomfejtő kerestetik. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Írj! Hogy tudjam, mit gondolsz Te! ;)