2011. november 21., hétfő

A Muzsikus

Van egy ember, hébe-hóba látom. A Nyugatinál, a Deákon, vagy épp  Ferencieken.

Hegedül.

Egy tábori kisszéken ülve, hidegben vagy fülledt nyári esten - csak játszik rendületlenül...

Ilyennek láttam őt.



Ma megszólítottam.

Nem bírtam tovább némán hallgatni. Táncra hívott minden hang - bár aligha van adottságom/tehetségem a baletthoz, vagy a művészi tánchoz... De nem lehetett nyugton maradni a hangjaira...

Beszélgettünk, és a világot - mint kiderült - annyira negatívan látja, hgy az számomra a művészetével szinte összeegyeztethetetlennek tűnt...

Megtudtam Tőle, hogy 10-15 év gyakorlással tud valaki arra a szintre eljutni, mint ő...
Hogy idő előtt ott hagyta a zeneiskolát...

Hogy ma már bánja, hogy a zenére áldozta az életét, mert az emberekből kiveszőben van az igényes szépérzék...



Rossz volt a beszédét hallgatni.


Míg úgy gondolja ugyanakkor, hogy az embereknek jó szóra nagyobb szükségük van, mint zenére...


Énnekem csak azon járt az agyam, hogy én hányszor derültem fel, hallva a játékát...

Hogy nekem igenis kell, hogy legyenek ilyen emberk - akik ilyen csodákra képesek...

Hogy vajon hány ember életébe lopott fényt azok közül, akik valahová útban hallottak néhány futamot tőle...?!

Hogy tisztában van-e egyáltalán azzal, mekkora csodát kapunk tőle...?!



Nem tudom elképzelni, hogy valaki emellett a zene mellett érzéketlenül menjen el...


Azt mondta, hogy az én szakmám sokkal szerencsésebb, sokkal jobb választás...

Mikor kérdeztem, hogy cserélne-e velem, ha tehetné, majdnem gondolkozás nélkül vágta rá, hogy igen...

:(


Ez számomra nagyon fájdalmas volt...

Eldobná 15 év gyümölcsét...

Én pedig szinte mindent megadnék érte, hogy bitokoljam a tudását...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Írj! Hogy tudjam, mit gondolsz Te! ;)