2012. január 24., kedd

Írók, írás, sírás - avagy Müller és én(ke)

Épp most írtam egy levelet valakinek.

Komoly szembesülés lett a vége. Megörökítem itt is:

"...Komoly jelzés ez nekem. Az egyik barátommal-munkatársammal (tegnap éjjel is) arról beszélgettünk, hogy én szeretek írni, ő nem. És én nem értem, hogy miért van így, ő meg nem érti, hogy miért nem értem. :) (Mire a negyedik sörig eljutottunk, hál' Istennek már más volt a téma... :D )
Szóval komoly jelzés ez, mert igazolja azt, hogy a kapcsolattartásnak az írás nem lehet fő módja. Kevés. Én azt hittem, hogy mindent ki lehet fejezni írásban is - ha ismerjük a nyelvet (szókincs), és szánunk időt a megfontolt megfogalmazásra.
Durva látni, hogy ez mennyire nem igaz! (Persze a Férfilélekben nem voltam se megfontolt, se választékos, de akkor is...) Erről is beszéltünk, hogy pl. szeret olvasni - Müllert is többek között. Müller sem tesz mást, mint hogy leírja a gondolatait. (Kérdeztem, hogy ő mitől más... :))
Ha elfogadom, hogy Müller meg én ugyanazt tesszük - leírjuk a gondolatainkat, feltételezem, hogy mindkettőnknek egyformán fontos, hogy jól fogalmazzuk meg, amit ki akarunk fejezni - akkor ebből következik, hogy azok, akik "csak olvassák" Müllert, baromira nem ismerik őt valójában...
Hiába írt már számtalan könyvet - hiába gondolnám, hogy ennyi könyveben az egész életem minden pillanata, minden lényeges gondolatom elférne... Tehát elméletileg benne lehetne az egész ember a könyveiben...

Még sem igaz.

Ez megkérdőjelezi azt az eddig elfogadott feltevésemet, hogy leírva meg tudom osztani a gondolataimat másokkal. Illetve felerősíti azt az állításomat, miszerint esélyünk nincs a valódi megismerésre, ha csak nem élünk le együtt éveket/életeket..."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Írj! Hogy tudjam, mit gondolsz Te! ;)