2012. január 6., péntek

Maszkjaink II, avagy "A sors a jellem."

"...A  látható   és  láthatatlan,   vagyis  az  energia  s  az  anyag
megfelelésben van:  testileg az  érik a  magzatban, ami  a  benne
helyet foglaló lélekben is van - a baba teste olyanná formálódik,
mint a  benne megtestesülő Lélek. Ha megfelelés nincs, akkor élet
sincs, mert hiányzik a közös rezonancia.

A  molekulák  világát  -  éppúgy,  mint  mindent  a  Földön  -  a
láthatatlan világ irányítja.

Szellem (információ) - energia - anyag: ez a sorrend.

És nem fordítva.

A végső nagy pillanat, az arc fölvétele.

Erre mondják szanszkritul, hogy ahamkara.

Azt jelenti: "éncsináló".

Az ember minden életére csinál magának egy ént.

Egy megismételhetetlen szerepet.

Egy egót.

Előtte -  mielőtt a  maszkot fölveszi  - még  csak a  színész él,
vagyis a  varázsló lelke. De amikor a maszkot magára ölti, magára
varázsolja, beleálmodja,  sőt beleigézi  magát, akkor megszületik
az én,  a szerep,  az  a  sajátos  arc,  aki  a  világ  színpadán
megjelenik, és leéli majd az életét.

Így születtem én is: Müller Péter.

Így vettem magamra azt, amit "hoztam", s ami már világrajövetelem
pillanatában a  kisbabában, akinek  a Péter  nevet  adták,  benne
volt.

Amit a tükörben látok, s látnak mások is, az a maszkom.

Beleigéztem magam ebbe a szerepbe...

Anyám, amikor  először a mellére vett, már ezt látta rajtam... az
újszülött arcán az összetéveszthetetlen jellemet.

Ezt élem,  ez a  sorsom, ebben a "maszkban", jellemben öregszem -
mert ahogy Hérakleitosztól tudjuk: "A sors a jellem."

S hogy meddig tart ez az igézet?

Nehéz megmondani.

Attól függ, hogy földi szerepem eljátszása - tehát halálom - után
milyen hamar  tudom majd  ezt a  mély átélést,  sőt átlényegülést
megszüntetni.  Lehet,   hogy  nagyon   lassan.  Átlépem  a  halál
küszöbét, de  még odaát  is rajtam  marad az erőkből szőtt ruhám,
amelyet Pál  apostol "lelki  testnek" nevez.  A színészben  is  -
hiába lép  ki a  kulisszák mögé - folytatódik még a dráma, lassan
csengenek le  az érzések  és gondolatok,  és sokáig az marad még,
akit játszott a színpadon.

A túlvilág titokzatos, s ugyanakkor a földihez hasonló világ.

Jelenleg   ezekkel   az   erőkkel,   "leplekkel"   és   ezzel   a
személyiséggel élek,  s azt  hiszem, hogy ez valóban "én" vagyok.
Müller Péter. A "hitnek" itt olyan mély és valódi fokozatáról van
szó, amelyet ember ritkán tud még elképzelni is.

A hinduk úgy hívják: adjhasza.

Azonosulás.

Ezt a mély hitet idézi föl magában a japán színész, aki a maszkba
belebűvöli magát..."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Írj! Hogy tudjam, mit gondolsz Te! ;)