2011. szeptember 1., csütörtök

Létezik-e "hitel-telen"...?

Tartuzunk - valakinek.

Egy kicsikét fennakadtam azon a gondolaton, hogy a nagy és erős Britannia, a nagy és erős Franciahon - na és persze mi többiek - mind azért küzdünk, hogy a nemzetközi hitelminősítők "jajj-csak-le-ne-minősítsenek"...


Ott a pont.

Az oké, hogy én csóró Magyarország elkúrtam, és most lógok ennek is, meg annak is...

De... kinek lógnak azok, akiknek én lógok...?

Ki és honnan adta a valag lóvét, amivel most - adósként - térdre kényszerít minden fejlett- és kevésbé fejlett országot...?


***


Vannak az ismerőseim között kvalifikált emberek - akiket aligha neveznék lököttnek, mégis - számomra - elég hajmeresztően (már-már okkultnak ható) elrugaszkodott gondolatokkal magyarázzák "a nagy globalizációs összeesküvés-elméletet."

Nevezetesen valami olyasmivel, hogy Magyarországon van a Föld szív-csakrája - és aki ezt a területet uralja, az uralkodik a világ felett is...

Bevallom, nekem ez már egy kicsit meredek - noha nincs sziklaszilárd bizonyítékom/helytálló elméletem sem mellette, se ellene.

Viszont arra a kérdésre sem tudok védhető elmélettel szolgálni, hogy egy olyan porba fingó kis pattanás-a-világ-fenekén-ország ellen, amilyen kishazánk, ugyan miért lépnek fel oly meglepő céltudatossággal, mint ahogy...

Az a magyarázat kézenfekvő, hogy "felvevőpiacnak kellünk". De nem egyszerűen "zombítanak", hanem az eltörlésünket célozzák. Hiszen a jó fogyasztó megtermeli a saját vásárlóerejét. Amitől jelenleg éppen megfosztanak.

Egy mínusz.

Az a földrajzi csonkítás, ami Trianon óta megvalósult, és most gazdasági-pénzügyi gyarmatosításból ismét földrajzi "hódításba" fordul, szintén nem érvelhető.

Kettő mínusz.

Szóval...?


Ismét megkaptam, hogy túl "tiszta gondolkodású" vagyok - magyarul naiv.

Valaki felsötétítene...?

Kösz:I.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Írj! Hogy tudjam, mit gondolsz Te! ;)