2012. május 21., hétfő

"...Legyél te a fény..."




"A kerék használhatósága abból ered, hogy a küllők között és középen űr van.
Az edény használhatóságát a benne lévő űr biztosítja.
A ház azért használható, mert a falak között üresség van.
Ezért a dolgok formája az anyagból, lényege az anyagtalanból származik."


(TAO TE KING XI.)


"...


- Gandol úr, van lelkünk?
- Régen ezt felelték: Ha fáj, akkor van.
- És Te, mit felelsz?
- Nincsen! Buddhára hallgassatok. Egy illúzió rabjai vagyunk.
- Ha nincs lelkünk, akkor lélekvándorlás sincs?
- Nincsen. De van újratestesülés.
- Hogy lehet ezt megérteni?

Lassan kántálta, hogy emlékezetünkbe véshessük:

- Az érzés újra érezni akar,
a gondolat újra gondolni akar,
a cselekedet újra cselekedni akar.
Ennyi az egész.

S amikor tovább értetlenkedtünk, nagyot sóhajtva, hozzátette:

- Az ember, aki egykor érzett, gondolkodott, cselekedett – halott. Nincs már a világban.
De érzéseinek, gondolatainak, cselekedeteinek az energiája nem semmisülhet meg.
Egy idő után az érzések, gondolatok, cselekedetek energiája új lénnyé áll össze...

Ezt nevezzük újratestesülésnek..."

(...)

"A biztonságot keresed?
Legyél te a biztonság!
Önmagad biztonsága.

A békét keresed?
Legyél te a béke!
Önmagad békéje.

A fényt keresed?
Legyél te a fény!
Önmagad fénye."



(...)

Én: Kicsoda a szentség nélküli Isten?
Gandol: Erő. Erő – forma nélkül.
Én: És kicsoda a szentség nélküli ember?
Gandol: Forma. Forma erő nélkül.
Én: Akkor mi a lélek?
Gandol: Erő, a forma fogságában.
Én: És mi a szellem?
Gandol: A létrejött szentség, küldetésben az erő kiszabadítására a formák világából.
Én: Van-e örök forma?
Gandol: Nincs. A forma mulandó. A formának meg kell halnia.
Én: Van-e örök erő?
Gandol: Ezt nem tudom... Ezt nem tudom.

És egy verset mondott, majd hosszú időre elhallgatott.


„Az igazságot sohasem kapjuk
valaki mástól.
Mindenki saját maga által
nyeri el azt.”

..."





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Írj! Hogy tudjam, mit gondolsz Te! ;)