2012. május 9., szerda

Boldogság

"Mit jelent számodra a boldogság?"

Ha meg kéne ragadni az érzést, akkor azzal a késztetéssel próbálnám jellemezni, ami egy szeretett személy megpillantásakor önt el - mikor meg akarod ölelni őt. :)
Számomra ehhez az érzéshez hasonlít, legfeljebb nem egy személyt akarok "megölelni", hanem a Világot... :D

Volt pár alkalom, amikor nem csak egyszerűen boldogság öntött el, de tudatosan figyeltem is az érzésre.

Egyszer a Szent István körúton sétáltam, a Vígszínház környékén. Emlékszem, sütött a nap. Épp a Hegedűs Gyula utca zebráján mentem át, mikor egy hang legorombított, hogy "miért lógatom az orrom... Hiszen kezem-lábam mozog, látok, érezhetek, azt tehetem, amit szeretnék, béke van, van mit ennem... Remek idő van, és szabad vagyok. Mi okom van hát a szomorúságra...?!" Frankón leoltott, hogy szedjem már össze magam, és becsüljem meg azt, amim van.

Ahogy sorolta az érveket, sorra szembesültem vele, hogy ha nem látnék, többé nem csodálhatnám a Tavasz színeit, nem gyönyörködhetnék a nőkben... Ha ágyhoz lennék kötve, nem futhatnék (nem élvezhetném a fáradtságot), nem görkorizhatnék (nem élvezhetném a sebességet és a suhanást), nem táncolhatnék (nem élvezhetném a mozdulatok harmóniáját, a zene és az érintések összjátékát)... Ha nem érezném az ízeket, nem élvezhetném az ételeket, a bort - nem tudnám mit is jelent valójában enni... Ha egy állásban kéne gályáznom, minden reggel hatkor kéne kelnem, el kellene tűrnöm mások emberi gyengeségeit és botlásait...

Csak sorolta és sorolta, nekem meg olyan volt, mint mikor a Nap előbújik a felhők mögül, és a fény végigcsorog a tájon...

A végén már mosolyogtam, élveztem a tavaszi levegőt és a napfényt, és hálás voltam mindezekért a csodákért.

Hogy mit jelent számomra a boldogság?

http://mag-amban.blogspot.com/2011/05/anyak-napjara.html

A határtalan Mindenséggel való összeolvadást.
A megbocsátás élményét.
A hálát ezért a lehetőségért, és az élményekért, tapasztalatokért.
Az érzést, ami azt mondja: "Jó úton jársz." "Jó helyen vagy."

Egyszer szó szerint rádöbbentem, hogy "ott vagyok, ahol és amikor lennem kell..." Kozmikus, mindent elsöprő felismerés volt. Végtelen nyugalom, és lelkesedés egyszerre és boldogság, hogy mégsem volt tévedés az eddigi utam... :)

Az öröm a boldogság megnyilvánulási formája.
Az elégedettség a boldogság "alapja".

Azért "", mert engem pl. boldoggá tesz a női szépség, mikor szembejön az utcán - pedig ugye a rá irányuló vágyam valahol birtoklási vágy - vágyom érinteni, megízlelni, felfogni minden érzékszervemmel...
Ez a vágy nyilván nem elégül ki minden alkalommal, mégis boldoggá tud tenni a tény, hogy ilyen hihetetlen csodákkal találkozom... :D
Valahogy maga az élmény, és a létének tudata elegendő, hogy boldognak érezzem magam... :D

Tehát gyakorlatilag elégedettséggel tölt el, hogy megélhetem ezt a szépséget, mert a szemem is lát, és képes is vagyok meglátni.


Így a megelégedettség ellentmondás nélkül lehet a boldogság alapja.

Beteljesülés...?

Igen!

A "Minden és Mindenki Egy"-érzése, amikor rádöbbensz, hogy Ember vagy, és mint Ember, egyszeri és megismételhetetlen csoda... Mert képes vagy adni önmagadból, képes vagy boldoggá tenni másokat...! :D Néha csak egy mosoly az utcán, vagy hogy segítesz feltenni egy babakocsit a buszra, vagy átadod a helyed, vagy felviszed a bőröndjét valakinek a lépcsőn... De a szemükben, a mosolyukban ott van az élet értelme... :D
Vagy amikor úgy teszel valami fontosat, valami jót, hogy csak Te tudsz róla, senki más... De Te tudsz róla! :) És belül szétfeszít az energia, és tudod, hogy most a legjobbat adtad magadból, és erre - itt és most csak Te voltál képes... :D

Én úgy fogalmaznám, hogy "amikor sikerül méltóvá válnunk önmagunkhoz..." Ez a beteljesülés. És ilyenkor elönt a boldogság...

8 megjegyzés:

  1. Boldogság vs. elkeseredettség

    Van, hogy úgy keseredem el, hogy nem találom az okát. Keresem a felszínen, keresem a mélyben, és egyedül nem jövök rá.
    Engem általában a mosolyomról, a jókedvemről, a pozitivizmusomról ismernek az emberek.
    De én sem vagyok mindig ilyen.
    Néha én is elkeseredem. Néha én is rosszkedvű vagyok, és néha egyedül nem találom a magyarázatot. Köszönöm ma A.-nak, hogy segített. Hogy egy beszélgetésben megvárta, míg újra meg tudok szólalni. Míg vagy leküzdöm, vagy megélem a könnyeim.

    mi történt?

    Tanácstalan voltam, tanácstalanná váltam.
    Úgy éreztem olyan feladat áll előttem, amiben csak a sötétben tapogatózom.
    Vágyom megismerni és megélni valamit, és közben félek.
    Félek a kudarctól.

    Pedig vannak már az életemben olyan területek, ahol nem félek.
    Az értékesítésben már nem félek, mert úgy érzem, megtaláltam benne a titkot, amit mások még csak keresnek.

    A magánéletben azonban rengeteg út és rengeteg lehetőség áll előttem. Olyanok is, amelyeket egy-két évvel ezelőtt még nem tudtam volna elképzelni, hogy vonzzanak.

    Lehetőségek tárháza.

    És a gondolat, ami megnyugtatott, és megnyugtat most is:

    NINCS VESZÍTENI VALÓM...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pont ez utolsó mondatodat akartam megfogalmazni.
      De megtetted Te.
      Így viszont nem értem, hogyan félhetsz a "kudarctól"...?

      Szerintem a "kudarc" egy olyan lecke, amelyet nem sikerül elsőre sikerrel megoldanunk. De: 1. "lecke", vagyis tanít; 2. "elsőre", vagyis "most lehet, hogy elszúrtam, de legközelebb ügyesebb leszek!"

      Érdekes, mert engem meg borúsnak ismer a környezetem, míg én a pozitivizmusomat látom uralkodónak. Persze én sem vagyok mindig derűs. Sőt. Volt egy kemény depressziós 3-5évem, ami alatt az agyam hozzászokott (valószínűleg) ahhoz a spec. transzmitterhez - ezért néha jólesik kicsit depizni. Veszek egy sört/bort (vagy többet), ellökök magamtól mindent, és nosztalgikus zenéket hallgatok, és fájok. Néha én is kiábrándultnak érzem magam. Magammal szemben még mindig nem vagyok olyan erős, mint szeretnék. És néha elegem van ebből. 1-2 nap, aztán sikerül újra lelkesednem. Az oktatások sokat dobnak rajtam ilyenkor.

      Törlés
    2. http://mag-amban.blogspot.com/2012/01/tet-len-ul.html

      Ez pont hullámvölgy volt. ;)

      Törlés
  2. Így képzelem a boldogságot:

    http://www.youtube.com/watch?v=bURdmGQ3MLM

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D :D :D

      Egyik nagy kedvencem... :D

      Csak nekem egy régi, fájdalmas szerelmet idéz. De pontosan ilyesmi volt akkor az elképzelt, vágyott jövő... :D

      Általában is szereted Zoránt, vagy csak ez a dala fogott meg...? :)

      Törlés
  3. Úgy mondanám, nem tiltakozom ellene, ha meghallom, az kellemes, de nekem Zorán Ezt a dalt jelenti.
    És a barátnőmet, aki őt nagyon szereti, és akit én nagyon szeretek.
    Nekem konkrét személy nem jut soha erről eszembe.
    Csak úgy általában a szerelmek, amiket éreztem.

    Erről egy plátói szerelem jut mindig eszembe, és szeretem nagyon ezt a dalt is.

    http://www.youtube.com/watch?v=qCkpdC6kUiA

    Legyen szép napod!

    VálaszTörlés
  4. Hűűűűha!!!!
    Lett saját kategóriám!

    :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy tippelem, számos gondolatot vetsz majd fel - ezeket pedig "Veled fogok tudni fémjelezni"... :D :P
      Csak még nem tudom, hogy legyek következetes a megjegyzésekben, vagy bejegyzésben történő válaszadással - a megjegyzéseket nem tudom belinkelni, az alapgondolatokhoz viszont kellhetnek... De majd kialakul.

      Törlés

Írj! Hogy tudjam, mit gondolsz Te! ;)