2012. április 14., szombat

Örökké elégedetlen

Szombat reggel.


Az égen egybefüggő vékony fátyolfelhő, amin át-átdereng a kékség és bágyadtan izzik mögötte a Nap.

Szép.

Különleges.

Nemsoká indulok.

Kedvem volna egy csendes kis vályogház verandájára kifeküdni egy függőágyba, ölemben egy lusta cirmossal, és csak lenni. Látni, ahogy ébred a világ, érezni a csendes, hűs levegőt, a macskányi puhaságot és meleget. Furcsa, hogy a macska, ez a kicsi kis állat milyen gyorsan "bizalmába fogad", és milyen őszintén szeret, pedig csak masszírozgatom, vakargatom a bundáját... Vajon ez valami ösztönös reakció, ami a bundája "ingerléséhez" kötődik, vagy tényleg érzi a szeretetet és szeretettel válaszol rá...?


Esetleg lebattyognék a partra, vízre tolnám a kenut, és eveznék - ringatóznék kicsit a vízen. Nézném, ahogy változik az ég.

Sokszor belegondoltam már, hogy milyen lehet valami kis állatnak lenni reggelente. Ők a Nappal, vagy még korábban kelnek. Látják a folyót, a sást, a zsombékost "felébredni". Látják esőben, látják hóban - olyankor is, amikor mi emberek inkább elbújunk a vackainkba, a kényelmes városainkba.

Valójában elbújunk az igazi élet elől. Egy mesterséges világba, amelynek annyi köze van az élethez, hogy attól bitorolja a helyet...


Egyszer, nagyanyám halála után pár hétig a Nagy Ővel és az unokatestvéreimmel nagyanyáméknál éltünk - valakinek vigyáznia kellett a házra, etetni-ellátni az állatokat....

Furcsa belegondolni, hogy a napi munka a kertben és az udvaron vár. Ennivalót teremtünk, ez a munkánk.
Ez is lehetne egy életem.

Kertészkedés, metszés, gyomlálás, vetés, palántázás...

Vajon egy mai városi gyerek tudja egyáltalán, mi az a "palánta"...?


Vajon, ha ezt az életet választom, akkor is ilyen volna a tudatom, mint most...? Akkor is gondolkodnék ilyesmiről, és írnék...?
Vagy nem nyomná a vállam ennyi kérdés - és boldogabb volnék egyszerűbb életemben...? (Egyszerűbb-e az az élet...? - Nem hiszem.)


Az ember "magától" sosem boldog azzal, amije van - csak átmeneti, rövid időkig. Azt hiszem, mindig tudatosan, aktívan kell tennünk a boldogságért - odafigyelnünk magunkra, és megdorgálni az egónk, ami örökké elégedetlen valamivel...

Megtanulni boldognak lenni - talán ezért vagyunk itt.

(Boldog az lehet, aki elégedett.)




4 megjegyzés:

  1. elégedettség...

    Olyan érdekes ez a kérdés. Az elégedettség, a megelégedés témája.

    régen midig azt gondoltam, hogy jó akarok lenni. Jó anya, jó barátnő, jó munkaerő, jó barát, jó szerető...

    Ezeket lecseréltem az "elég jóra".
    Most már csak elég jó akarok lenni.
    De mindenben, ami nekem fontos.

    és az "elég jó", az én mércémmel van.
    és ez megnyugtat.

    mert frusztrált, hogy sok területen kell jónak lennem az életemben. Szinte már a tökéletességet várnák el mások.

    és én megnyugszom azzal, hogy elég jó vagyok. :)

    ELÉG JÓ!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen. Értelek azt hiszem...

      Elég jónak lenni - a saját mércém szerint. Nekem ez azt jelenti, hogy tudhassam, hogy minden tőlem telhetőt megtettem.
      Ha ezt ki tudom mondani, nem érdekel a többi. Persze komoly versenyszellem él bennem... :)

      Nekem is hibám, hogy mindenkinek meg akarok felelni... Legalábbis ezt mondják - pedig rohadtul leszarom, hogy mit gondol a többség! :)
      Nem érdekel, hogy "boxerben nem illik ajtót nyitni" - ha olyan jön, akit kedvelek, megérti - ha én hívtam, nem leszek boxerben. Ha meg nem olyan jön, akkor meg magára vessen, ha zavarja... :P

      Amióta tudom, hogy a "jó test" kevés a boldogsághoz, ahhoz, hogy megtarts egy nőt, azóta legfeljebb a saját örömömre mozgok. Azért, hogy "magamnak tetsszen", ami a tükörből visszanéz.

      Ezért nem mozgat a pénz sem azt hiszem. Mert tudom, hogy a lényeges értékek az életben nem kifejezhetők vele.

      Még mindig küzdök a maximalizmusommal - de azért, mert vagyok olyan hülye, hogy ÉN AKAROK a legjobb lenni... Magam miatt. ;)

      Törlés
    2. miben?

      mindenben?

      munkában?

      Törlés
    3. Abban, ami mellett elkötelezem magam.
      Ha munkában, akkor abban.
      Ha szerelem, akkor abban.
      Ha küzdelem, akkor abban.
      Ha kitartás...

      A maximalizmus egyszerre áldás és átok - mint minden voltaképpen. :P

      Törlés

Írj! Hogy tudjam, mit gondolsz Te! ;)