2011. december 26., hétfő

re: hazug bókok

2010-12-16

"Nem értelek.

Mi a bók...?

A bók egy kedves észrevétel, mely méltatja a másik ember valamely tulajdonságát, erényét.

Ha valamely ember közeledni akar a másikhoz, ezt valamely motiváció hatására teszi. Valamiért vonzódik hozzá - azaz valami tetszik neki a másikban.

Ha valami nekem tetszik valaki másban, miért kellene hazudnom, ha ezt a tetszést éppúgy megfogalmazhatom szavakkal, mint ahogy bármely hamis frázist...?!

Ha tetszel, és azt mondom, "szép a szemed" - akkor hazudok...?

Vagy ha ma bejössz az irodába, és sugárzik belőled az energia - azt mondom, "de jól nézel ki!"   - akkor hazudok...?


A bók - szerintem - olyan, mint egy virág. A virág van. Ha ajándékként nyújtom Neked, a gesztustól többé válik. De a Szépségét nem a gesztus adja - legfeljebb erősíti.

A bók olyan, mint egy virág - egy hétköznapi. "Ünnepivé" a gesztusom teszi, hogy átnyújtom Neked - hazudom-e közben, hogy ez valami "hűha"...?!



Nem
...

Én csak adom - a gesztus kedvéért, hogy a gesztus Neked örömet szerezzen, s jutalmam mosoly, ragyogó tekintet, vagy egy érintés legyen - mert ezekre vágyom Tőled...


Szerintem.


Ha úgy tekintesz a kapott bókokra, mint hazugságokra, az - nekem - azt mondja ki, hogy magadban nem bízol eléggé ahhoz, hogy hinni tudj Nekem.




Szerintem.


M.I."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Írj! Hogy tudjam, mit gondolsz Te! ;)